söndag 25 november 2012

Bollen

Idag har jag varit och styrketränat, för första gången sen... jag minns faktiskt inte när jag var på gymmet senast. Visst kör jag en massa styka, men inte med maskiner inne på ett gym.
Så idag gick jag och vännen A till Sportlife Domkyrkan och peppade varandra. Hon och jag cyklade en stund. Tränade sedan lite rygg, armar och andra maskiner som vi visste hur de fungerade. Sen gick vi upp en våning och tränade med bollen. Pilatesbollen alltså. Min favorit. Superbra att träna balans och hela core-delen av kroppen med. Och en massa annat också.
Jenny Kallur visar hur man kan använda bollen: 

1 kommentar:

  1. Det var så himla skönt att få träna igen, ännu har jag inte ramlat ihop i smärtor heller så håller tummarna att det funkar! :D Vill ju träna med dig igen, kanske kan vi hitta gynekologstolarna åt dig då oxå! ;D

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)