lördag 18 augusti 2012

Hönö

Igår åkte vi, jag och A, till Hönö en sväng. Tanken var att vi skulle till Borås djurpark, men ett besök i Göteborgs vackra skärgård kändes mer lockande en varm augustieftermiddag. För att komma ut till ön får man ta en båt över Hönöleden. Vägfärjan är avgiftsfri och avgår från Lilla Varholmen på Hisingen. Undrar hur ofta skärgårdsborna får måla om husen? Det blåser jämt här, känns det som. Vår medhavda matsäck intogs med denna fantastiska utsikt.

Dagen började dock med ett härligt MRL på Sportlife Domkyrkan. Jättekul!! Min tredje klass på fem dagar. Men nu dröjer det till nästa gång. Höstschemat börjar på måndag och på grund av praktik kan jag inte ha en fast klass den här terminen. Men jag kommer så klart att hoppa in som vikarie så fort jag får tillfälle :)

3 kommentarer:

  1. ja, det gäller att ta vara på det lilla som finns kvar av sommaren, så av det man såg på bilderna så gjorde ni ett bra val.KIS

    SvaraRadera
  2. Hääärlig utsikt :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  3. Det var en härlig dag! Göteborgs skärgård är fantastisk så här på sensommaren.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)