fredag 10 augusti 2012

Kollektivtrafiken i Göteborg

Idag, läs torsdag, åkte jag runt halva stan för att komma till jobbet. Körde en MRL-klass på Sportlife Angered. Inte cykelavstånd precis, så det fick bli vagnen. Det byggs något så infernaliskt här i Göteborg just nu. Detta ledde till att jag fick byta till buss en del av vägen. Nu stod bussarna och väntade, så det gick trots allt smidigt, men det tog bra mycket längre tid än jag ville lägga. 

Varför är det vägarbeten i varje gathörn i stan, kanske man kan undra? Jo, vid årsskiftet ska det bli trängselavgifter (ska det vara och inget annat... ändrat 14/8) här och då ska kollektivtrafiken vara avsevärt mycket mer omfattande än den är nu. För att vända det hela till något positivt, så är det toppen för mig som pluggar till lokförare. Lite nervös blev jag dock när jag läste den här artikeln i GP. 

Det blir säkert toppen när allt är klart. :)

Har inte hört något om eventuella praktikturer nästa vecka. Håller fortfarande tummarna!
Bild över Göteborgs Central tagen från Läppstiftet. 

1 kommentar:

  1. Jag ska nog inte säga högt vad jag tycker om allt det där! ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)