fredag 12 oktober 2012

Första vildsvinen :)

Idag har jag sett vildsvin för första gången. Fyra stycken sötnosar på spåret. Glädjen var extra stor eftersom de lyckades klara sig undan det framtuffande tåget. Men det var nära att jag mosade ett av dem.
Ett par hundra meter efter detta så promenerade ett rådjur på spåret. Även denna hann undan. En liten ekorre korsade min väg lite senare. Ett antal katter har också genat framför mig idag. Känns som det bara är en tidsfråga innan jag kör på något. Har "bara" fåglar på mitt samvete än så länge.

Lyckades fotografera mina arbetsplats på den moderna dieselvagnen som jag kört idag. Ser ut som ett rymdskepp, typ. Vi hade en paus i Örebro då jag hann ta upp kameran. Y31 tror jag motorvagnen heter. Påminner lite om min favorit, Reginan, men bara lite.


3 kommentarer:

  1. Nej!!! En hare har jag ju kört på också, igår. Hade jag redan förträngt...

    SvaraRadera
  2. Itinon ser jag har en snarlik förarpanel som X61:an, i vilken det också känns och ser ut lite som ett rymdskepp. (Ingen D3:a så långt ögat når heller.) X61, en fordonsutbildning jag för övrigt klarade mig igenom med examen i fredags. :-) Det ska bli skoj att köra dom i riktig trafik sen.

    Dom ska ju gå på Alependeln från den 9:e december, men vi smyger in dom i Alingsåspendeln redan nästa vecka (för att vi som redan har fått utbildningen ska kunna få öva lite).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis!! :D

      Ser X61:orna i Herrljunga titt som tätt. Mycket tjusiga, på utsidan i alla fall. Kul att de börjar gå i trafik nu!

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)