tisdag 23 oktober 2012

Fräckaste...

... nyckelringen jag sett!! Var får man tag på en så´n (helst en Regina dock, om jag får önska)??
Idag när jag satt och väntade på ett mötande tåg i Vara fick jag ett telefonsamtal. Föraren i det andra tåget hade precis kört på en älg. Han informerade mig om var kollisionen hade skett och att jag skulle ta det försiktigt på sträckan eftersom det kunde gå en älgkalv där. Stackars, stackars älgen och lilla kalven!! Vi körde långsamt förbi platsen, men såg inte till någon kalv. Mycket tacksam att det inte var jag som körde tåget, men det är bara en tidsfråga innan jag dödar något större. Det är klart. Men jag väntar gärna så länge som möjligt med att bli just denna erfarenhet rikare. 

Nedan en bild på motorvagnen som jag körde idag. Samma nya vagn som jag skrev om igår. Fin va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)