måndag 22 oktober 2012

Ny Itino

Då en Y1:a brann upp här för Kinnekulletågen den 7/10 (ingen allvarligt skadad!!), så har vi fått en ny fin Itino istället. Den har jag fått lov att köra två gånger redan.
Nedan en bild på tåget när vi tar rast i Hallsberg, någon dag i förra veckan. Idag fick vi köra hela vägen till Örebro. Det är lite olika hur långt vi kör, beroende på tur. Efter besöket i Örebro körde vi till Mariestad där min handledare nu ligger och sover. Jag fick istället åka passresa till Lidköping och knoppa. Det finns bara två sängar i Mariestad och de är båda upptagna. För min handledare betyder det att han börjar vid 5-tiden imorgon (aptidigt!!). Jag får sovmorgon till 10.02 :D
Nya Itinon, inhyrd och därför inte målad som övriga Kinnekulletåg. 
Så här ser Y1:an som brann ut nu. Vi åker förbi den varje gång vi kör till Hallsberg.
Foto: http://perrasmotornostalgi.blogspot.se/2012/10/utbrand-y1.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)