fredag 7 december 2012

Äntligen!!!

Idag har jag kört tåg.
Fick ta en tur från Uddevalla - Göteborg i en... Regina. Glädjen var så klart stor!! Jag och en före detta klasskompis, numera kollega, åkte med en körlärare. Vi fick lov att köra en väg var, han dit och jag hem.
I Uddevalla stod ett gäng X61:or uppställda, i väntan på att nya pendellinjen till Ale startar antar jag. Mycket tjusiga tåg. De har smygrullat lite mellan Alingsås och Göteborg, men på söndag är det dags. Då startar den tredje pendellinjen här i stan. Nya dubbelspår och nya fina tåg. Spännande värre!!

X61:orna rullar redan på flera ställen i Sverige, bland annat i Skåne och Stockholm. Kanske har du sett dem tidigare, eller rent av åkt med dem?!  Det dröjer dock ett tag innan jag får utbildning på de här vagnarna. Har ju börjat med X11 och kommer att köra den ett tag. Man ska bli säker på ett fordon i taget. Känns bra!

3 st X 61 i förgrunden (Västtrafiks fordon)
Ett Rc-lok i bakgrunden (det gröna loket, troligen Green Cargos) 

6 kommentarer:

  1. :D Hoppas jag får äran att någon gång åka med ett tåg du kör, vi får se om ödet vill oss väl! :)

    SvaraRadera
  2. Du får hojta nästa gång du kör Bohusbanan! Vi vill åka med dig. Eller åtminståne vinka, vi ser tågen från huset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska jag komma ihåg :)
      Tyvärr är det inte så ofta jag kör där (än så länge), men kommer säkert att dyka upp under mina timmar med körlärare här i månadsskiftet december/januari.

      Radera
  3. Heter alla regina något på x? Eller är det andra tåg det? :)

    SvaraRadera
  4. Det där är då verkligen ingen Rd2:a! Ett säkrare kort är nog Rc2, tror du slant på tangenterna litegrann ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fredrik!! Har fixat till texten.

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)