fredag 21 december 2012

Varit i Vara

I går, torsdag, körde jag tåg mellan Uddevalla och Borås för första gången. Blev vild av glädje när jag kom åkande vid Håkantorp och kände igen mig (det behövs inte så mycket). Mellan Håkantorp och Herrljunga körde jag MÅNGA gånger på min sista praktik uppe på Kinnekulle.

Jag och en kollega körde med instruktör, som vanligt nu innan vi får börja köra på egen hand. D satt bakom spakarna och jag passade på att fotografera konstverket " Blue Orange" i Vara. Blått? Nja, någon typ av lila skulle jag säga att det är. Ett stationshus med rymdbumlignar på taket. Fult eller snyggt? Oavsett vilket, så är det spektakulärt och inget man glömmer i första taget.

Idag hade vi teoriprov på pendeltågen jag ska köra framöver (X11/12/14). Det gick vägen och nu är det "bara" uppkörningen kvar. Ska övningsköra lite till i mellandagarna först. Sen så... 

2 kommentarer:

  1. Mitt inlägg i debatten är att huset är fult som stryk och slöseri med skattebetalarnas pengar. Men du har rätt i att det är spektakulärt och inget man glömmer och det kanske också har sitt värde.

    Klart du klarade teoriprovet. Grattis! :-)
    Jag för min del är lite mer orolig över din körning, åtminstone om man ska av eller på i Sävenäs. Jag har hört på stan att du oftast kör förbi... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Ser det som att jag är en fena på att backa :)

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)