söndag 23 december 2012

Bandana teknik

Har varit med i en utmaning på Facebook, där man skulle skapa ett alster med hjälp av "bandana tekniken". Hade aldrig hört talas om detta sätt att skapa tidigare, så jag fick kika runt lite först. Hittade bland annat det här klippet på You Tube:
Tycket att det blev urläckert och jag har nu gjort flera kort och en julklappsetikett. Jag började med att stämpla med en svart vattenfast dyna. Sedan klippte jag sönder en kökssvamp och gick lös med mina färgglada Impressdynor. Har dessutom dekorerat med bland annat 3-D lack, Stickles, akrylstjärnor och en massa vita detaljer med min heltäckande vita penna, Sakura Gelly Roll. Och så här ser resultaten ut.
Mitt första försök. Det var så kul, så jag gjorde några alster till :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)