torsdag 9 januari 2014

Åkt lok!

I tisdags satt jag reserv och jag fick ett gäng uppdrag. Bland annat skulle jag hämta en vagn från saneringen. Det är stället dit vagnarna skickas när de har blivit klottrade eller om de krockat med något. Ett styck Regina hade krockat med en älg och hade blivit ren och fin igen. Jag skulle köra den till verkstaden för kontroll, så att inget gått sönder. Strax innan hade jag flyttat en X11 från ett parkeringsspår till X11-verkstaden. Väl där blev jag uppringd och de bad mig ringa en annan förare på ett annat bolag. Han skulle nämligen till saneringen och för att han skulle komma in, så var jag tvungen att köra ut Reginan först. Det betydde att jag fick skjuts upp dit. Av ett Siemens-lok. Weee!! Jag kan meddela att lokförarBella var supernöjd!! 

På bilden ett lok från Bombardier (tack för rättningen!) som jag körde under min praktik. Dock inte detta jag fick åka med i tisdags. Inte ens samma sorts lok (jag åkte med ett annat företag, inte Green Cargo), men de är rätt lika i formen. Här är ett inlägg där jag fotat insidan på loket nedan.


2 kommentarer:

  1. Trevligt att du fick åka riktigt tåg! ;)
    Dock är loket tillverkat av Bombardier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för rättningen!
      Ja, det var skoj att åka lok, även om det "bara" var växling.

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)