torsdag 16 januari 2014

Avslöjad

I snön syns spåren efter spårspringarna... Har skrivit om att det är förbjudet att beträda spårområdet här. Ja, vad ska man säga? Vädja? Eller hota? Oavsett vad, så kan jag och många med mig intyga att tåg kan gå väldigt tyst. Och fort. Alla tåg stannar inte vid perrongerna och ibland går det undan. 200 km/h kör vi i på vissa ställen. Räkna ut hur många meter tåget rör sig per sekund... Och när du är klar med det så använder du kanske gångtunneln nästa gång. 

TACK!!


4 kommentarer:

  1. Ja, jösses vad folk är korkade!
    Jag har som tur är klarat mig från att köra över någon...ännu. Det är jag glad för!
    Men jag har varit nära och det är illa nog.
    Brukar alltid säga till folk som springer över spåren att det inte är okej att gå där.
    Svaren man brukar få är typ "Jag kan tågtiderna i huvudet", "Det är inte ditt problem, jag går här om jag vill" och "Jag har bråttom, har inte tid att prata nu".

    Hittade detta på Kompostvagnen: http://www.postvagnen.com/forum/index.php?id=681620
    Folk har ingen respekt för järnvägen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommentar till bilden: Är de inte kloka?? Var det enda som dök upp i huvudet på mig.

      Vilka svar du fått... Jag kan tågtiderna i huvudet.
      1. Tågen går alltid i tid (eller kanske inte, de flesta tåg går i tid)
      2 Alla tåg står med i tidtabellerna (nix. Varken godståg eller våra tjänstetåg, de tåg vi kör utan passagerare, står med i tidtabellerna)

      Suck!

      Radera
    2. Precis så tänkte jag också. Dom kan bara inte vara riktigt kloka!

      Ja, mer korkade svar kan man leta efter.
      Angående det där med tågtiderna i huvudet. Även om man har tidtabeller för när godstågen ska gå så behöver det inte bli så irl.
      Själv har jag rekordet på 220 minuter före tidtabellen! Så det är ju inte alltid man går enligt tidtabell precis...

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)