söndag 26 januari 2014

The Hunger games - Catching Fire

I lördags började jag jobba 23.30. Mitt i natten, typ. Passade på att gå på bio med vännen M innan jobbet och vi valde att se del två av Hungerspelen - Catching Fire. Hungerspelen del ett har jag skrivit om här. Det var ett bra tag sen jag läste böckerna och jag har verkligen sett fram emot att filmen skulle komma upp på bio. Som jag minns det, så var bok ett och tre ganska mycket bättre än tvåan. Men filmen var helt ok. 

Den första filmen handlar om 24 unga deltagare som lottas ut, en kille och en tjej från varje förtryckt distrikt. Endast en kommer ut levande från spelen. Om man väl lyckats överleva kommer man få leva resten av sitt liv i överflöd. I Catching Fire tas detta löfte tillbaka och i det 75:e Hungerspelet ställs tidigare segrare mot varandra. Samma regler gäller, endast en kan komma ut. Alla de andra 23 måste möta döden. Vi får följa intriger, pakter och svek i ett snabbt tempo samt makalösa filmeffekter. Filmen är 2 och ½ timme lång, men det säger bara swooosh så är den till ända. Och ja, de lämnar besökarna med önskan om att trean ska komma NU!!

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)