onsdag 29 januari 2014

Vurpa

Cyklar till jobbet i stort sett året runt, bra vardagsmotion. Men nu har det snöat rejält här i Göteborg, så jag tänkte ta spårvagnen istället. Tyvärr missade jag vagnen och fick trampa iväg på cykeln i alla fall. Under snön, is. Insåg att det bitvis var riktigt halt och bestämde mig för att gå nerför en backe. Körde sakta, men när jag bromsade för att gå av cykeln låste sig hjulen och vips låg jag i en hög på marken. Allt gick bra. Ett gäng blåmärken på vänster lår. I övrigt ok. Men tog det väldigt lugnt resten av vägen. 

6 kommentarer:

  1. Skönt att det ändå gick så bra. KiS

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det gick bra!
    Känns som att ni i söder har mer snö än vi :)
    Sköt om dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har det regnat hela dagen. Så snön är på väg bort.
      Men jag har låtit cykeln stå i några dagar nu. Är fortfarande öm på vänster lår. Men det är bättre.

      Kram, kram

      Radera
  3. Aj aj... ska man vara sådär hurtig året runt är det kanske idé att införskaffa dubbdäck till cykeln. De är dyra, men jag tror att det är värt slantarna. Har dock inga själv heller, så cykeln står fint parkerad i källaren och väntar på bättre tider. Snart är det vår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är isen borta och cykeln är i användning igen. Det är så sällan det är is här, så det får allt bli spårvagn när halkan kommer på besök. Känns lite onödigt med dubbdäck hela vintern för några få dagar. Men tanken är god. Har sett och hört att folk använder dem även här i Göteborg. Får fundera lite. Men jag hoppas vi slipper mer kyla nu. Idag kändes det verkligen som våren snart är här. *längtar*

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)