onsdag 15 januari 2014

Uddevalla

I måndags var det riktigt kallt här i Göteborg, en så där minus åtta, nio grader. Och när det är kallt i fuktiga Götet, så är det apkallt!! Jag hade underställ under uniformen och vinterkängorna på. I går, tisdag, var det inte fullt så kallt. Vinterkängorna fick stanna hemma. Stort misstag!! Skulle köra till Uddevalla och väl där växla undan en vagn till ett parkeringsspår, "magasinet". Vi passerar Kode i Kungälv och jag och min ombordare ser till vår fasa ser mer och mer snö. I Ljungskile är det nästan 20 centimeter. What?? 

Fotat utsikten från förarhytten när jag står och väntar på signal (till vänster) och den högra bilden visar mina ej vattenavstötande skor när jag hoppat ner från vagnen ute vid parkeringsspåret. Kan meddela att jag INTE var nöjd. Fick pulsa fram i en så där 150 meter, kändes som 2 km... Och nej, jag gillar inte snö. 

Tusen tack till den underbara, för mig okända, lokförare som lade växel och spårspärr åt mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)