torsdag 19 april 2012

Blöjkort till nyfödd

En klasskamrat har i dagarna blivit pappa. Vi ordnade en insamling i klassen och jag har så klart passat på att göra ett kort. Ett blöjkort blev det, som jag dessutom använde som "presentinslagning". 
Hittade en liten body med tågmotiv och en haklapp (upp och ned på bilden för att man ska se tåget...). 


Stämpeln med text och figurer har jag embossat. Dessutom har jag chalkat kanterna lite. Blommorna är köpta i Thailand och på dem har jag lagt lite Sticklers i en grön nyans. Eucalyptus heter färgen. Pappret kommer från Making Memories och spetsen har mamma köpt på loppis. 



Provet förra veckan gick bra, även det. Idag var det dags för nytt prov. Den här gången avhandlades system M. Nu dröjer det hela två veckor till nästa prov... Puh! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)