måndag 30 april 2012

Dagens träning

Tänkte passa på att träna Body Pump idag eftersom mitt pass på Majorna var inställt på grund av Valborgsfirandet. Men jag vaknade tidigt i ottan, en så där halv tio, och passade på att köra en lunchklass istället. Body Combat på Sportlife Domkyrkan, ett av mina absoluta favoritpass.


Kom dit, köpte mig en solpolett och gick sedan in i salen. Tyvärr hade instruktören fått någon typ av förhinder, så tjejen från receptionen kom och meddelade att passet är inställt. Jag räckte glatt upp handen och sa att jag kan köra ett MRL om deltagarna ville. Det var ju fullt med folk och det är himla trist att gå hem utan att ha fått träna. Styrketräning i all ära... men inte är det som ett pass inte. Många valde att stanna kvar och testa på step. Inte vad jag tänkt mig, men det blev faktiskt skoj ändå.
Och så fick jag ju lön :)



Lite fotboll också.
Stort grattis till IFK Norrköping som, mot alla odds, klarade 3 - 2 hemma mot Malmö FF. En helt galen avslutning på matchen kan jag meddela. Malmös tränare R. Norling var inte nöjd med resultatet. Och det är inte så konstigt. Peking hade inte mycket boll, men å andra sidan satte de sina chanser. Islänningen Thorvaldsson gjorde två av målen. Först 1 - 0 och sedan 2 - 1 målet. När Malmö kvitterade till 1 - 1 kändes det som att nu är det kört. Malmö fick dessutom ett mål felaktigt bortdömt. Med tio minuter kvar gör alltså Thorvalsson 2 -1 och sedan är Frempong framme i en snabb kontring och fixar in 3 - 1 i minut 89. Då slappnade jag av, men det dröjde inte många sekunder innan det stod 3 - 2, som också blev slutresultatet. Ja, det blev nervigt ända in i slutet. Men faktum kvarstår: Peking RULES!!




2 kommentarer:

  1. Kul! Använder du solpoletter för att träna :D
    Gulligt av dig att överraska A med resa ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja så knasigt det ser ut. Nä... jag solade efter passet :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)