söndag 8 april 2012

Slottsskogen

Det är hög tid att börja röra på mig lite igen. Tog en lugn cykeltur genom Slottsskogen idag på eftermiddagen. Letade efter två stycken svarta svanar, men det verkar som om de har försvunnit från parken. Kanske togs de bort samtidigt som pelikanerna?


Knölsvanar fanns nu i hägnet istället
Ystra lamm ute och springer i en av hagarna
15 133 stycken biljetter sålda till matchen imorgon mellan IFK Göteborg och IFK Norrköping. Kanske blir det fullsatt? Riktigt kul!

4 kommentarer:

  1. Lärde mig att IFK Norrköping är Vit/blåa och inte blå/vita utan att det är IFK GBG :)
    Skönt att få ny luft i lungorna :)JAg såg svarta svanar i NZ, ska se om jag hittar en bild så ska du få se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väntar med spänning! Vet att de är från Australien. Kul att de fanns på NZ oxå!

      Radera
  2. Det ser fint ut i Slottsskogen.Där skulle jag gärna vilja ta en promenad nästa gång vi besöker Göteborg. KiS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Det är riktigt mysigt med en så stor park mitt i stan.
      Vi spelade minigolf i ena änden av parken när ni var här första gången.

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)