tisdag 3 april 2012

Vad säger man??

När A frågade hur jag trodde att det skulle gå i matchen sa jag bistert: -Ja, det blir väl sju mål till HIF och inga till Peking. Inte för att jag trodde att det skulle gå SÅÅÅ illa, men om jag tar i ordentligt så blir jag i alla fall inte jättebesviken. 


Men oj oj, vad fel jag hade. Bara efter några minuter var Härliga IFK nära att göra mål. Gunnar Heidar Thorvaldsson var bara någon dm från att få in bollen. Nu dröjde det ända till minut 16 (eller var det 17?) innan islänningen nickade in bollen bakom HIF´s målis. 


1 - 0 


Och resultatet stod sig hela matchen. Helt galet!! Det som är ännu galnare är faktiskt att IFK Norrköping spelade riktigt bra. Nu är detta bara allra första matchen och det är många kvar. HIF saknade flera av sina bästa spelare ska tilläggas. Men de är trots allt svenska mästare och IFK höll så när på att få kvala förra året. Men den här kvällen var Norrköping det bättre laget och de vann helt rättvist! 2 - 0 var mycket närmare än en kvittering. Det råder det ingen tvekan om!


Nästa vecka är det IFK Göteborg som får besök av Laget. Och då är jag på Ullevi, så klart!!
Det var inget gap och skrik till matchen idag. Inte för att jag brukar leva loppan på det viset, men nu var det en omöjlighet. Mår bättre :) Men halsen har inte förstått att det är dags att sluta göra ont. Typ nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)