tisdag 8 november 2011

Ekologisk olivolja...

... finns det i rengöringsmoussen som jag köpt. Väldigt härlig att tvätta ansiktet med. Fungerar toppenbra och den tar bort min vattenfasta mascara från Lancôme utan minsta problem.

Att smink kan vara så skoj?! Går i stort sett aldrig ut utan mascara, ögonbrynspenna (Shiseido), kajal (Lancôme) och ögonskugga (Body Shop). Jag känner mig fräschare helt enkelt och det tar bara en minut eller två. När jag jobbade som lärare tog jag ibland med mig sminket till jobbet eftersom jag ofta är ute i sista sekunden, tyvärr. Det kunde resultera i att jag var utan smink en lektion eller två innan jag hann fixa till mig.

Kommentar från en, inte så observant, elev en dag när jag var osminkad:
- Hmm, brukar du ha glasögon annars?
Så sedan var det en stående kommentar i arbetsrummet:
- Jag ska bara gå och sätta på mig glasögonen :)


1 kommentar:

Skriv gärna en rad eller två :)