tisdag 29 november 2011

CXWORX

S-core var ett pass som jag försökte träna med jämna mellanrum. Man fokuserar mest på mage och rygg samt en hel del på balansövningar av olika slag. Passet är bara 30 minuter, så många tränade s-core tillsammans med cykel 30/45. 

Nu har Sportlife istället tagit in CXWORX från Les Mills. Igår var jag och testade passet för första gången. Jag cyklade iväg till Sportlife Majorna där det gick en lunchklass. Perfekt tid att träna, eftersom jag börjar jobba kl 16. 

Vi använde en tjock matta och en gummitub/band med handtag på. Två varianter på band fanns, ett lila = jobbigt och ett svart = jätte jobbigt. Instruktören sa att man skulle ha det lila om man var där första gången. Så jag tog det lila *fniss* Passet var roligt och intensivt, dock inte lika fokuserat på rygg och mage som s-coren. Vi tränade lite axlar och ben också. Men mest mage, så klart. Och rygg. 

Spinningen hoppade jag över, eftersom jag cyklar så himla mycket ändå. Det lockar inte att sätta mig i en cykelsal just nu, men det gå i vågor. Som det mesta vad gäller träning. Variation är absolut viktigast för mig. 

Bild från Les Mills, här ser du gummituben. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)