torsdag 17 november 2011

Functional Moves

Nu när jag har praktik blir det mest lunchpass. Igår tränade jag vanliga favoriten Body Combat, men tidigare i veckan testade jag Functional Moves för första gången. Passet är framtaget av en sjukgymnast och en idrottslärare. Upplägget liknar det från Les Mills, dvs färdigkoreograferade moduler som byts ut med jämna mellanrum.
Vi använde step bräda, matta och vikter (2,5 och 5 kg).

Explosiv styrketräning skulle jag säga. Många, många utfall kombinerat med intervaller av kondition. Pulsen hölls uppe genom hela passet. Varje modul började med en ganska krävande balansövning och sedan styrka. Ben, armar, mage och rygg fick sig en rejäl genomkörare. Väldigt effektiv träning, det kändes att den tog. Jag kommer säkert att träna Functional Moves då och då. Ungefär lika sällan som jag tränar Body Balance... Inte så ofta alltså. För lite fart för min smak, men som sagt. Jag kan tänka mig att det är superbra för kroppen, skonsam och hård träning.

Läs de fantastiska recensionerna på Aftonbladet och från Blossom: http://www.functionalmoves.se/ab.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)