måndag 26 mars 2012

Trattisar och rosor

En höstdag var jag och min mor och kikade på syrrans stuga utanför Norrköping. Ett ursött litet rött hus med vita knutar. Det var första gången jag var där och det var en fantastiskt fin höstdag. Vi passade på att ta oss en liten sväng i skogen för att se om det fanns någon svamp kvar. Titeln på LO´n blev därför: "På jakt i svampskogen". Vi hittade massor med svamp, som pappa sedan rensade.
LO´n blev ganska enkel med ett kraftigt mönstrat papper. Lite spets i guld, floss i grönt och vitt wellpapp som jag skapade lite struktur på med Crackle Paint (Picket fence). De krackelerande färgerna kommer från Tim Holtz och Ranger.





Förutom svampen förevigade jag några ljuvligt vackra rosor som fortfarande var i full blom. Bilden redigerade jag på Crimsons hemsida. Crimson är ett fotoframkallningsföretag som har en kvalitet på sina bilder som är helt makalös. Otroligt fin skärpa, bra färgåtergivning och man kan som sagt fixa till bilderna när man håller på att framkalla dem. 
Lite Crackle Paint på den här LO´n också. Tanken är att den hör ihop med LO`n ovan. Har valt att inte ha med någon text alls, ville att kortet skulle få betraktarens hela uppmärksamhet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)