torsdag 29 mars 2012

Falafel i Göteborg

Ett av mina favoritställen att äta Falafel på här i stan ligger i Masthugget, mitt emot Sjöfartsmuseet och nära Bengans. Där står en liten bod som bara serverar vegetariska rätter. Bland annat sojakorv och flera olika sorters burgare. De kallar sig för Falafelkungen och jag kan bara hålla med, de é kungar.  


Tog en cykeltur dit igår i det strålande solskenet. Nu bedrog vi oss lite, för det såg varmare ut än vad det faktiskt var. Måltiden var dock värd att frysa lite för. Mmmm!


Idag har jag varit på min gamla arbetsplats och besökt en god vän på elprogrammet. Janne har tålmodigt suttit och förklarat hur olika typer av motorer fungerar. Likströmsmotorer, växelströmsmotorer och då främst asynkronmotorn. Piffiga rörliga bilder, en riktig liten motor och egenritade förklaringar har nu gjort mig mycket klokare. Tusen tack, Janne!! 


Hos Falafelkungen fanns val fri sås, det tackar både jag och valarna för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)