måndag 12 mars 2012

Ullevi

Snart är det dags att gå på Ullevi och titta på fotboll, men igår var jag där och körde ett MRL-pass. Riktigt kul, trots att passet gick kl 11 på morgonen. Lite väl tidigt för att vara i min smak. 


Testade dessutom min nya Sport BH (Pierre Robert) och den fick högsta betyg!! Dessutom hade jag ny musik, vilket verkligen gav passet det där "lilla extra". Nice!! Flera deltagare kom fram efter passet och berättade att de haft roligt och att passet var jobbigt. En tjej berättade att hon också varit instruktör och hon gav mig tipset att försöka köra lite mer på vänster ben. Det är höger som leder rörelserna, vilket lätt leder till att höger ben jobbar lite mer. Tusen tack för bra feed-back! Ska göra min bästa för att rätta till det, så klart!


Här körde jag MRL igår. 
I morse (natt) började jag köra lok 04.45. Klockan ringde tjugo över tre. Jag hoppade givetvis upp, pigg som en lärka... Som tur är, så var detta min enda tidiga tur på hela praktiken. 
Vi körde en så kallad "dragartur". Det innebar att vi fraktade vagnar mellan olika ställen inom Göteborg. Korta turer, men en massa hyttförflyttningar. Himla bra övning för mig! Kopplat ihop lok och vagnar har jag också fått göra idag, tungt och oljigt. Min jacka gillade det inte. Håller på att tvätta den nu, men det ser ut som om fläckarna är permanenta. Tyvärr. Någon som har tips på hur man får bort smörjolja? Har testat fettlösningsmedel som man har i köket utan resultat. Help!!

8 kommentarer:

  1. Tyvärr har jag inget husmorstips, du borde ha frågat de på morgontv på TV4 i morse :D
    Vad kul att få feedback, jag måste komma ner och träna med dig!

    Vem är det som spelar fotboll?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa! Det är klart du ska komma ner å träna med mig. Så kul!!

      IFK Göteborg möter Peking i början av april ;-)

      Radera
  2. Svar
    1. Sant! Orolig att jag förstör jackan. Men den e ju redan förstörd... Så det är värt att testa!

      Kommer du på loppisen på lördag?

      Radera
    2. Minns att pappa alltid gjorde rent händerna med bensin när han hade mekat! Vet inte vad som händer om man försöker göra rent kläder med det dock! :)
      Loppis? Hmm kanske men tror inte det, är barnmarknad i Eklanda som vi ska på om vi är friska, just nu är jag manligt sjuk! :) Kram!

      Radera
    3. P.s. Jag fick ett par byxor förstöra på jobbet en gång men fick då ersättning för dem. Kan du få det?

      Radera
  3. Du måste väl för guds skull få låna skyddskläder??? Kräv det annars! Eller fortsätt använda din nu redan förstörda jacka som skyddskläder. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick låna i Halmstad, men här i gbg är vi så jättemånga så de har inte skyddskläder till oss :(

      3 dagar kvar nu så... Men nästa praktik ska jag tänka på att kräva det. Lärde mig den hårda vägen ;)

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)