torsdag 22 mars 2012

Vårtecken

Äntligen är verkligen våren här! 11 grader varmt, solsken och sopade gator nästan överallt. Underbart!!
Fotograferade några krokusar häromdagen utanför dörren. Därefter redigerade jag bilden med en ny app som jag laddat ner till min telefon. Pixlr-o-matic heter appen. Smidig och enkel att använda. 


Hörde på nyheterna i morse att pollenhalterna har börjat stiga här i Göteborg. Inte så skoj för alla allergiker, men jag har klarat mig från den allergin, än så länge (tar i trä...) Alpollenhalterna är måttliga till höga just och hassel har också börjat stiga enligt Naturhistoriska riksmuseet


Just nu läser vi ellära i skolan. Magnetism, induktion och motorer har vi pratat om idag. Räknar en massa på effekt och spänning med mera. Jahaja, det finns helt klart en anledning till att jag inte blev fysiklärare ;)


Nu är det dags för 3:e MRL klassen på 5 dagar. Sportlife Almedal blir det idag. Sen tar jag helgledigt från både skola och jobb, i alla fall tills på söndag!! Wohoo!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)