torsdag 1 mars 2012

IFK Norrköping - en klubbhistoria

- Vill du ha en present nu eller på din födelsedag? frågade A mig häromdagen. 
- På min födelsedag, svarade undertecknad. Not!!! 
Nu på en gång så klart, vad trodde han?? 


Och gissa vad jag fick! En bok om Peking. Sen var jag inte kontaktbar på en bra stund. Hihi! 
Boken gavs ut lagom till 100-års dagen, 1997, och innehåller givetvis en massa matnyttigt om Sveriges i särklass bästa lag (typ). Bildandet av kamratföreningen skedde på anrika läroverket mitt i stan. På den gymnasieskolan som JAG gått på. Tydligen ska man förutom fotboll även haft annan verksamhet, så som den kända grenen brottning till häst. 
IFK är trots allt en av Sveriges mest framgångsrika fotbollsklubbar med inte mindre än 12 mästartitlar. Bara två lag slår detta, IFK Göteborg (18) och Malmö FF (16).
Så det så :)
Bilden hämtad från Google books

1 kommentar:

  1. Inte visste jag att Peking varit så duktiga, så jag kan kanske förstå att du håller på dem :D

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)